دمپر یخچال چیست | ۹ مرحله تعمیر دمپر
نوشته شده توسط : ساحل

دمپر یخچال چیست؟
اواپراتور یا سرد کننده در یخچال فریزرهای مختلف بسته به نوع و برند یخچال ممکن است تعمیر یخچال بوش یک یا دو عدد باشد. در یخچال فریزرهایی که یک اواپراتور دارند و به راستی تک اواپراتور هستند این تکه تنها در قسمت فریزر وجود دارد. در این مدل یخچال فریزرها سرما و سرما توسط اواپراتور موجود در فریزر تولید شده و از فریزر به کابین یخچال منتقل می‌شود.

سرمای تولید شده در فریزر از دریچه ای به اسم دریچه دمپر (که مانند به حفره یا حفره میباشد) به کابین یخچال منتقل می‌شود. بسته به برند و نوع یخچال فریزر یک یا دو دریچه بین یخچال و فریزر دستگاه قرار داشته که دمپر روی این دریچه قرار می‌گیرد.
دمپر قطعه‌ای مکانیکی دارای شماری پره و موتور است که وظیفه انتقال برودت از فریزر به یخچال و در واقع مهار جریان هوا از فریزر را بر دوش دارد.

دمپر در یخچال فرمان مفتوح و بسته کردن دریچه را از بورد و یا در یخچال‌های مکانیکی و نیمه مکانیکی از ترموستات اخذ می‌کند.
دمپر یخچال چیست؟
اواپراتور یا سرد کننده در یخچال فریزرهای مختلف بسته به نوع و برند یخچال ممکن است یک یا دو عدد باشد. در یخچال فریزرهایی که یک اواپراتور دارند و در واقع تک اواپراتور هستند این قطعه فقط در تقدیر فریزر هستی دارد. در این مدل یخچال فریزرها سرما و برودت توسط اواپراتور موجود در فریزر فرآوری شده و از فریزر به کابین یخچال منتقل می‌شود.
سرمای تولید شده در فریزر از دریچه ای به اسم دریچه دمپر (که همانند به سوراخ یا حفره میباشد) به کابین یخچال منتقل می‌شود. بسته به برند و نوع یخچال فریزر یک یا دو دریچه بین یخچال و فریزر دستگاه پیمان داشته که دمپر روی این دریچه پیمان می‌گیرد.
دمپر قطعه‌ای مکانیکی دارای چندی پره و موتور است که وظیفه انتقال سرما از فریزر به یخچال و در واقع مهار جریان هوا از فریزر را بر عهده دارد.

دمپر در یخچال دستور باز و بسته کردن دریچه را از بورد و یا در یخچال‌های تعمیر یخچال بوش مکانیکی و نیمه مکانیکی از ترموستات گرفتن می‌کند.

تعمیر دمپر یخچال
حال که از خراب بودن اطمینان حاصل کردید می‌توانید جهت تعویض آن اقدام نمایید. توجه داشته باشید تعمیر دمپر رهنمود نمی‌شود زیرا به صرفه نبوده و نمی‌توان گفت دمپر پس از تعمیر تا چه مدت پیشه می‌کند.

نکته: عیب یابی خرابی دمپر و جایگزینی آن نیاز به تخصص و تجربه و وانگهی آلت مخصوصی دارد. رهنمود می‌کنیم برای این کار از یک کارآزموده کمک بگیرید.

قبل از انجام شغل یخچال را از برق بکشید و مطمئن شوید مسائل ایمنی را رعایت کرده‌اید.
ابتدا اقدام به خرید دمپر نو نمایید. دقت کنید تکه با پروا به مدل و سال ساخت یخچال متفاوت است. بعد حتما پیش از خرید از گونه دمپر یخچال فریزر خویش از نوع دمپر اطمینان حاصل کنید. برای این پیشه می‌توانید به دفترچه راهنمای یخچال مراجعه کرده یا از مدل تألیف شده روی محصول خویش عکس بگیرید.
یخچال را از مواد غذایی خالی کنید. یخچال را جلو کشیده و گوشه ها-کناره ها آن را نیز خلوت کنید الی به راحتی به دمپر دسترسی داشته باشید. تعمیر یخچال بوش درپوش دمپر را بردارید. در برخی یخچال فریزرها درپوش دمپر با گیره و در برخی با پیچ استوار شده‌اند که به راحتی قابل مفتوح شدن هستند.آن‌ها را مفتوح و درپوش را متمایز کنید.

حال به دمپر و لامپ داخل یخچال دسترسی پیدا کرده‌اید.
موتور دمپر را از جایگاه خود جدا کنید.
دمپر جدید را جایگزین و برای اطمینان از جایگزاری صحیح پره‌های آن را با دست بچرخانید.
حال درپوش را در جای خویش قرار دیتا و با گیره یا پیچ محکم کنید.
حال دمای یخچال را تنظیم کرده و چشم براه بمانید الی یخچال به دمای دلخواه برسد.





:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 195
|
تعداد امتیازدهندگان : 59
|
مجموع امتیاز : 59
تاریخ انتشار : شنبه 24 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: